Som du sikkert allerede har lagt merke til, har du ikke mottatt e-faktura i din nettbank fra PayEx for ditt Synsam brilleabonnement i desember. På grunn av en teknisk feil har dessverre ikke e-fakturaen nådd din nettbank, noe vi beklager på det sterkeste. Dette gjelder bare deg som betaler med e-faktura via PayEx. Andre betalingsmåter som for eksempel AvtaleGiro eller papirfaktura påvirkes ikke.
Du vil motta den forsinkede e-fakturaen for desember i nettbanken den 8. januar.
Den forsinkede e-fakturaen har forfallsdato den 16. januar. Vi anbefaler at du betaler den så snart som mulig.
Du kan alltid logge inn på Mine Sider, hvor du finner dine siste fakturaer og kan se dine betalingsopplysninger, eller se om fakturaen er betalt.
Hvis du ikke rekker å betale desemberfakturaen før 16. januar, vil du motta en ordinær faktura/påminnelsesvarsel mot slutten av januar med begge beløpene (fakturaen for desember og januar) Vi kommer ikke til å belaste påminnelsesgebyr eller forsinkelsesrente.
Vi har under samlet de vanligste spørsmålene og svarene om dette for å gjøre det enklere for deg å få svar.
Takk for din forståelse, og vi beklager igjen på det sterkeste for den tekniske feilen.
På grunn av en teknisk feil har fakturaen med forfallsdato i desember ikke blitt sendt som den skulle for de kundene som håndteres av PayEx og betaler med e-faktura i sin nettbank. Hvis du betaler med AvtaleGiro eller papirfaktura, er du ikke påvirket av dette. Synsam og PayEx beklager dypt det inntrufne.
Ja, de kundene som ikke mottok e-faktura i desember, vil motta denne den 8. januar med en ny forfallsdato satt til den 16. januar. Vi anbefaler deg som kunde å betale fakturaen så snart som mulig.
Den forsinkede fakturaen har forfallsdato den 16. januar. Vi anbefaler at du betaler den så snart som mulig. Hvis denne fakturaen ikke er betalt innen 16. januar, vil den ordinære fakturaen med forfallsdato 31. januar inneholde både det ubetalte beløpet og det ordinære månedsbeløpet med forfallsdato i januar.
Nei, så lenge fakturaen som forfalt i desember og den som forfaller i januar, er betalt innen 31. januar, vil du ikke bli belastet med noen forsinkelsesrente eller purregebyr.
Hvis du allerede har betalt fakturaen, kan du se bort fra vårt informasjonsbrev og fakturaen som leveres i nettbanken din den 8. januar. Du kan se at fakturaen er betalt på synsam.no under «Mine sider».
Du kan lese mer på «Mine sider», i vår chatbot, eller kontakte vår kundeservice på e-post: kundeservice@synsam.no eller telefon: 22 42 20 00.
Når sjekket du synet sist?
Velkommen til oss!